Enrico Miorin
Contact Info
Enrico Miorin
Miorin
Enrico
Researcher
...
+39 049 829 58770
10114

Formazione

Laureato in Ingegneria Chimica presso l’Università degli Studi di Padova, ha ivi conseguito il Dottorato di Ricerca in Ingegneria dei Materiali e un master di 2° livello in “Trattamenti di superficie per l’industria”.

Attività lavorativa e campi di ricerca

Dal 2001 lavora presso l’Istituto di Chimica della Materia Condensata e di Tecnologie per l'Energia (ICMATE, già IENI) del CNR di Padova, è ricercatore dal 2005. Ha partecipato a numerosi progetti di ricerca in cui si è occupato di sintesi di film sottili nanostrutturati di metalli, ossidi e ceramici per applicazioni nell’ambito dell’energetica e della catalisi. Inoltre, si occupa di implementazione di strumentazione per la deposizione e la caratterizzazione di film nonché di caratterizzazione meccanica e funzionale mediante prove tribologiche e tribochimiche.

Enrico Miorin was born in 1972, married, two daughters. Since 2001 works at the Institute of Condensed Matter Chemistry and Technologies for Energy (ICMATE, formerly IENI) of CNR of Padua, is a researcher since 2005. He graduated in Chemical Engineering at Padua University, has here received his PhD in Engineering materials and an Italian Second Level University Master degree on Superficial Treatments for Industry. He has participated in several research projects in which he was involved in the synthesis of nanostructured thin films of metals, oxides and ceramics for applications in energetics and catalysis. Furthermore, he is involved in development of special instrumentation for films deposition and characterization as well as in mechanical and functional characterization by tribological and tribo-chemical testing.